Naprawa turbosprężarek

Oferujemy regeneracje turbosprężarek na najwyższym poziomie do wszystkich modeli samochodów osobowych i dostawczych.

Dlaczego spośród tak ogromnej konkurencji na rynku
Zdecydowana Większość Klientów Wybiera Turbo Serwis

  • W trakcie naprawy turbosprężarki, macie Państwo Gwarancję sprawdzenia i doważenia jej na Najnowocześniejszym Sprzęcie, będącym Światowej Klasy Liderem:

SCHENCK RoTec GmbH  

Jest to model doważarki, z którego korzystają producenci turbosprężarek

  • Turbosprężarki doważamy przy obciążeniu nawet 220 000 obrotów na minutę – co sprawia, że mamy absolutną pewność prawidłowości działania urządzenia oraz solidności wykonania usługi.
  • Używamy wyłącznie oryginalnych, nowych części.
  • Posiadamy jedną z najlepiej wyspecjalizowanych kadr ekspertów w Europie.
  • Posiadamy nowoczesny park maszyn, który gwarantuje najwyższy poziom usługi.
  • Udzielamy  24 miesięcznej gwarancji na turbosprężarki.
  • Posiadamy Certyfikat Jakości ISO.                                       

Naprawa i regeneracja turbosprężarek

Zobacz jak to robimy.


1 Krok Pierwszy
wstępna weryfikacja uszkodzeń

Każda turbosprężarka w pierwszej kolejności zostaje poddana analizie kondycji technicznej, w jakiej się znajduje. Sprawdzamy, czy wirnik turbiny ma jakieś odstępstwa od normy w zakresie luzu promieniowego i osiowego, a także dokonujemy rozeznania, czy w obudowach turbosprężarki znajduje się olej. Po dokonaniu powyższych czynności, sprawdzamy sprawność układu sterowania turbiną – zawór upustu spalin, zmienna geometria.

2 Krok Drugi
sprawdzenie od środka, piaskowanie, wymiana tulei obudowy

Kolejny etap, to rozkręcenie turbosprężarki przez naszych pracowników na części pierwsze oraz ich oczyszczenie w specjalnych, ultradźwiękowych myjkach. Ma to na celu dokładne zlokalizowanie uszkodzeń, które były niedostrzegalne w czasie wstępnych oględzin turbo. Na tym etapie dokonujemy również oględzin, co było bezpośrednią przyczyną uszkodzenia turbosprężarki – informacja dla Klienta, aby mógł pozbyć się przyczyny, a nie tylko skutku.

Następnie: piaskowanie korpusu turbiny oraz wymiana tulei obudowy łożyskowania.

3 Krok Trzeci
montaż nowych części

Proces ten polega na wymianie zużytych elementów, na wyłącznie Nowe i Oryginalne Części.

Wymiana: łożyska oporowego, łożysk ślizgowych, odrzutnika, pierścieni uszczelniających, wirnika oraz koła kompresji

4 Krok Czwarty
precyzja

Kolejnym krokiem naprawy, jest bardzo precyzyjne wyważenie wirnika turbosprężarki oraz doważenie całego układu wirującego. W czasie doważenia układu wirującego, osiągane obciążenie wynosi do 220 000 obrotów na minutę, a cały układ sprawdzany jest na doważarce, która zapewnia mu warunki pracy takie, jakie panują w silniku. Doważenie całego układu jest procesem najważniejszym w trakcie całej naprawy. To właśnie na tym etapie, Nabieramy Pewności, że turbosprężarka jest w Pełni Sprawna (jest to potwierdzone wydrukiem protokołu). Turbosprężarki doważane są na maszynie SCHENCK RoTec GmbH.

5 Krok Piąty
montaż, regulacja

Przedostatni etap naprawy, polega na zmontowaniu wszystkich elementów turbosprężarki oraz na sprawdzeniu i precyzyjnej regulacji wartości ciśnienia doładowania – zawory upustu spalin, zmienna geometria.

Regulacja zmiennej geometrii odbywa sie przy użyciu najnowszych maszyn firm VISCOM oraz G3 CONCEPT.

6 Krok Szósty
wydanie zregenerowanej turbosprężarki Klientowi

Naprawiona, w Pełni Sprawna turbosprężarka, trafia do Twoich rąk, razem z Dwuletnią Gwarancją oraz Wskazówkami Dotyczącymi Montażu.


TYPOWE AWARIE

Niesprawna turbosprężarka może być przyczyną wielu kosztownych napraw… Poznaj najczęstsze przyczyny jej uszkodzeń i dowiedz się, w jaki sposób się przed nimi uchronić.

Technologia, która pomaga

Turbosprężarka, od samego początku swojej kariery, została zaprojektowana z myślą o zwiększeniu osiągów silników spalinowych, przy jednoczesnym obniżeniu apetytu na paliwo. I trzeba przyznać, że zazwyczaj doskonale spełnia swoje zadanie. Zazwyczaj, bo często dochodzi do sytuacji, kiedy zaoszczędzone przez nas pieniądze, trzeba wydać na…

…naprawę turbosprężarki. Czy te urządzenia naprawdę są aż tak podatne na uszkodzenia? Czy wszystkie mają ograniczoną żywotność? I najważniejsze – co można zrobić, żeby tą żywotność w znaczący sposób wydłużyć?

Poznaj najczęstsze przyczyny uszkodzeń turbosprężarek i dowiedz się, w jaki sposób możesz im zapobiegać.

  1. Spadek mocy silnika i dymienie na czarno – może to wskazywać na nieszczelności układu dolotowego
  2. Szarpanie w trakcie przyspieszania – jest to najczęstszy objaw blokowania się mechanizmu zmiennej geometrii
  3. Pojawienie się oleju w układzie dolotowym – wina uszczelnienia turbo
  4. Włączenie trybu awaryjnego silnika – w czasie dodawania gazu, jest efektem zatarcia zmiennej geometrii
  5. Dziwne, metaliczne odgłosy – ocieranie się wirnika kompresora o obudowę, w wyniku zbyt dużego luzu, lub złego doważenia (kompletne uszkodzenie turbiny)
  6. Gwizd przy zwiększonych obrotach – uszkodzony wirnik turbiny lub koło kompresji

PARK MASZYN

Posiadamy nowoczesny Park Maszyn, który gwarantuje najwyższej jakoś:

  • VISCOM PREMIUM
  • TURBO TECHNICS 301
  • 3G MIN FLOW
  • SCHENCK TB SONIO

Pomóż turbinie prawidłowo działać

Prawidłowa eksploatacja jest szalenie istotna, dlatego proponujemy zapoznanie się z kilkoma podstawowymi zasadami, których przestrzeganie sprawi, że żywotność turbo zostanie w znaczący sposób wydłużona.

 1. Po uruchomieniu silnika, używaj gazu delikatnie, do momentu aż olej się rozgrzeje

Zimny olej silnikowy jest gęsty, oznacza to, że smarowanie wszystkich podzespołów jest utrudnione. Skutek – brak smarowania wałka wirnika:
Dlatego pamiętaj, żeby nie ruszać autem zaraz po uruchomieniu – odczekaj kilka chwil, niech silnik popracuje na wolnych obrotach. Kiedy ruszysz z miejsca, nie dodawaj mocno gazu, dopóki silnik nie osiągnie normalnej temperatury. Najlepiej przez dystans pierwszych 5 km, nie przekraczać 2.500 obrotów – dla diesla oraz 3000 obrotów – dla benzyny.

2. Przed samym wyłączeniem silnika, odczekaj minimum 60 sekund

Odczekanie około minuty, na wolnych obrotach (szczególnie po szybkiej jeździe), pozwoli turbosprężarce na schłodzenie się. Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że turbo potrafi rozgrzać się aż do czerwoności (silniki benzynowe).
Wyłączenie gorącego silnika, spowoduje nagłe zatrzymanie dopływu oleju do turbosprężarki – zostanie pozbawiona smarowania i wytworzy się szlam (koks) na łożyskach, który jest powodem niszczenia urządzenia. Skutek – uszkodzone łożyska turbosprężarki.

3. Stosuj najwyższej jakości olej silnikowy i regularnie go wymieniaj

Używaj oleju zalecanego przez producenta (najlepiej pełny syntetyk), ale wymieniaj go co 10 – 15 tys km! „Znamy historie żywotności silników, które kończyły się na 300 000 km, tylko dlatego, że serwis zalecał wymianę oleju co 30 tysięcy. W każdym przypadku kończyło się tak samo”. – Grzegorz Wołk. Jeżeli nie chcesz mieć problemów z turbiną oraz silnikiem – wymieniaj olej maksymalnie co 15 tys km (pełny syntetyk). Pamiętaj, że im lepszy olej, tym lepsze smarowanie silnika, a lepsze smarowanie, to dłuższa żywotność.

4. Regularnie wymieniaj filtr powietrza

Wyobraź sobie wirnik kompresora, obracający się z prędkością dochodzącą do 250 000 obrotów na minutę… A teraz wyobraź sobie, jak wpada na niego kilka ziarenek piasku… Choćby koło kompresji zrobione było z najtwardszego metalu, to zanieczyszczenia wpadające na nie, potrafią narobić ogromnych szkód. Wymieniaj więc filtr powietrza regularnie, z zalecaną przez nas wymianą oleju.

5. Zadbaj o dobre smarowanie

Wiele turbosprężarek ulega uszkodzeniu przez zatkany przewód doprowadzający olej do turbo. Przewody zapychają się przez szlam olejowy (spalony olej). Skutek – brak smarowania oraz chłodzenia turbosprężarki Sprawdzaj zatem i w razie konieczności, wymień przewody olejowe turbosprężarki.