Jak zamontować turbosprężarkę?2

Podczas wymiany turbosprężarki należy:

1. Sprawdzenie stanu technicznego.

Sprawdź czystość i stan techniczny rur dolotowych. Od filtra powietrza do turbo oraz od turbo do kolektora ssącego wraz z interkoolerem. W razie potrzeby oczyścić lub wymienić.

2. Sprawdzenie stanu wydechowego.

Sprawdź stan wydechowy pod kątem ciał obcych, nieszczelności oraz drożności układu wydechowego (Katalizator, DPF, tłumiki).

3. Usuń wszelkie pozostałości uszczelnień.

Oczyść uszczelniane powierzchnie oraz sprawdź ich stan pod katem pęknięć, odkształceń, ubytków itp..

4. Usuń uszczelki i elementy montażowe.

Wymień wszystkie uszczelki oraz wszystkie, zbędne elementy montażowe (śruby, nakrętki, opaski itp.).

5. Serwis olejowy.

Wymień filtry oleju i powietrza. Wymień olej zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu.

6. Ciśnienie oleju.

Sprawdź ciśnienie oleju na przewodzie zasilającym smarowanie turbosprężarki.

7. Przewody zasilające

Sprawdź przewody zasilające i powrotne, pod katem zanieczyszczeń, drożności, uszkodzeń mechanicznych. Zaleca się wymianę obu przewodów na nowe.

8. Unikać płynnych uszczelniaczy!

Podczas montażu nie stosować płynnych uszczelniaczy. Pod czas montażu zachować czystość.

9. Coś.

Po zamontowaniu turbosprężarki, przed montażem przewodu zasilającego olej, wlać ok 5 ml. czystego oleju do otworu smarowego. Obracaj wirnik, aby uzyskać lepszą dystrybucję oleju.

10. Przykręcenie Turbo

Dokręcić śruby mocujące odpowiednim momentem, podanym przez producenta pojazdu.

11. Rozgrzać silnik.

Uruchom silnik i pozostaw go na biegu jałowym do momentu osiągnięcia przez silnik temperatury roboczej. ( w jakim celu?)

12. Sprawdzenie nieszczelności.

Sprawdź i w razie potrzeby, napraw wszystkie nieszczelności.