W poprzednim artykule opisaliśmy schemat samodzielnej regeneracji turbosprężarki, natomiast teraz zajmiemy się procesem regulacji ciśnienia doładowania w taki sposób aby działała prawidłowo.
Należy jednak pamiętać, że jakościowo nigdy nie będzie wykonane to tak precyzyjnie, jak w serwisie zajmującym się profesjonalną regeneracją.
Regulując ciśnienie doładowania samodzielnie, musimy liczyć się z tym, że będziemy robić to „na oko”, wspomagając się diagnostyką komputerową. Do wykonania diagnostyki potrzebna nam będzie druga osoba.
- Podłączamy komputer do złącza w samochodzie
- Jedziemy samochodem w taki sposób aby uzyskać najmniejszą możliwą prędkość na trzecim
biegu - Po uzyskaniu namniejszej możliwej prędkości na trzecim biegu, wciskamy pedał przyspieszenia
w podłogę do uzyskania największego momentu obrotowego - W tym czasie towarzysząca nam osoba sprawdza ciśnienie doładowania turbosprężarki na
komputerze - Jeżeli turbosprężarka przeładowuje lub niedoładowuje, konieczna będzie regulacja
- Regulacji dokonujemy za pomocą śrubki przy zaworze upustu spalin
- Cały schemat powtarzamy do momentu uzyskania właściwego ciśnienia
doładowania, według producenta.
Regulacja ciśnienia doładowania w serwisie regenerującym turbosprężarki odbywa się za pomocą urządzenia kalibrującego i ustawione jest z pominięciem ewentualnych błędów dokładnie tak, jak zaleca to producent turbosprężarki.
Przedstawiony powyżej schemat regulacji turbosprężarki służy jedynie celom poglądowym.
Turbo Serwis nie bierze odpowiedzialności za nieprawidłowe działanie samodzielnie zregenerowanej turbosprężarki i za szkody powstałe w wyniku jej eksploatacji.